OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn dag i sidste uge kom F hjem med to papkasser med noget som ingen af os kendte. Lego scala. Pigerne var helt elektriske. Tænk at få så meget nyt legetøj helt uden at det var hverken jul eller fødselsdag…
F havde fået det af en af sine kollegaer, der sammen med sin mand flytter til udlandet på ubestemt tid. De er derfor ved at sælge ud og rydde op i alle deres ting. Jeg har søgt på nettet og kan se, at det første gang blev produceret i 1979 så det har vidst nogen år på bagen 😉 Pigerne er helt vilde med lego friends og selv kan jeg godt lide at netop friends er “rigtig” lego og til trods for den kæmpe debat, der har været omkring lige netop denne serie, er jeg altså fan af det tøsede look. Så er det sagt. Men tilbage til scala. Det er lidt en blanding mellem barbie, lego og et typisk dukkehus og lige præcis dén kombination er altså god. Pigerne er vilde med, at de relativt hurtigt kan få bygget et hus og at der er så mange små dimser med. Der er så der kan indrettes badeværelse, køkken, stue osv. Derudover en masse småting som mad, pusleting til baby mv. Pigerne fandt deres dublo frem som (selvfølgelig) sagtens kan bruges i kombination med de plader, der hører med til scala. Således fik de bygget en trappe til deres første sal – den mangler desværre i vores nye kit. Det smarte i forhold til et “rigtigt” dukkehus er, at det kan skilles ad og pakkes væk, når de ikke gider at lege med det. Samtidig kan der næste gang bygges et nyt dukkehus og man er derfor ikke fastlåst i, at husets rum altid er de samme. Jeg synes helt sikkert at et rigtig dukkehus har sin charme og på et værelse med pladsen til det, kunne det da være fint at have stående fremme. Vi har dog ikke pladsen og derfor passer dette fint til os. Hermed en anbefaling til dem, der ikke synes deres børn har legetøj nok i forvejen. Ahem…OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvis nogen har interesse i det, kan jeg se at der sælges en del på den blå avis.

Underskrift

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *